Konflikt jest nieunikniony w większości sytuacji w miejscu pracy. Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane polityką biurową, konfliktami członków zespołu o zadania związane z pracą, czy współpracownikami, którzy nie pracują razem jako zespół, konflikt może być destrukcyjny i trudny do zarządzania.
Istnieje wiele różnych sposobów radzenia sobie z konfliktami, które wchodzą w grę podczas zarządzania miejscem pracy. W tym artykule dowiesz się, jak radzić sobie z tego typu konfliktami.
Czym jest konflikt między pracownikami i jak sobie z nim radzić?
Najczęstsze rodzaje konfliktów, które mają miejsce w miejscu pracy, to konflikty między współpracownikami, przełożonymi i menedżerami. Tego rodzaju konflikty często pojawiają się, gdy opis stanowiska jest niejasny lub gdy ktoś czuje, że nie otrzymuje uczciwie za to, co robi. Pamiętaj, aby być wrażliwym na to, jak twoje zachowanie lub słowa mogą wpłynąć na innych. Zawsze dobrze jest poznać różne perspektywy konfliktów w miejscu pracy, aby uniknąć nieporozumień. Nieporozumienia w pracy mogą wynikać z niezrozumienia kontekstu rozmowy, nieznajomości obowiązujących w firmie norm lub po prostu złego nastroju. Aby uniknąć nieporozumień w pracy, staraj się mówić powoli i wyraźnie, aby ktoś inny mógł usłyszeć to, co powiedziałeś.
Jakie są możliwe rozwiązania konfliktu między pracownikami w miejscu pracy?
W miejscu pracy dość często dochodzi do konfliktów między pracownikami. Konflikty te mogą mieć charakter osobisty lub zawodowy. Istnieją różne sposoby rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy. Niektóre z możliwych rozwiązań obejmują:
- Przedstaw swoją propozycję wartości i daj ludziom znać, co możesz zaoferować swoim klientom
- Przyjdź i wysłuchaj swoich klientów i daj im znać, że zależy Ci na ich opiniach i obawach
- Odezwij się, gdy coś jest nie tak w firmie
- Prowadź politykę „zero tolerancji” dla wszelkich form molestowania w miejscu pracy, w tym molestowania seksualnego
Narzędzia rozwiązywania konfliktów mogą być cennym zasobem w wielu różnych sytuacjach. Niezależnie od tego, czy jest to sala lekcyjna, biuro czy środowisko domowe, korzystanie z tych narzędzi może pomóc zmniejszyć ryzyko konfliktu i prowadzić do pozytywnych wyników. W przeszłości, gdy istniała trudna lub frustrująca sytuacja, która wymagała szybkiego rozwiązania, ludzie zwykle wybierali ścieżkę unikania. Ale dzisiaj ludzie są bardziej świadomi znaczenia rozwiązywania konfliktów.
Jak negocjować rozwiązanie konfliktu pracownik-pracodawca w pracy?
Pracodawca ma władzę w miejscu pracy i podczas gdy jedni uważają, że to dobra rzecz, inni uważają, że tak nie jest. Konfrontacja z pracodawcą na temat problemów z wydajnością lub jakiegokolwiek innego konfliktu w miejscu pracy może być dość onieśmielająca. Ten artykuł mówi o tym, jak negocjować z pracodawcami i co należy zrobić w przypadku konfliktu.
Negocjować! Jeśli nie otrzymujesz tego, czego potrzebujesz od swojego przełożonego, menedżera HR lub szefa, masz kilka opcji: porozmawiaj z nimi o swoich obawach poufnie, poproś o spotkanie ze wszystkimi zaangażowanymi osobami lub zacznij komunikować się za pośrednictwem działu HR.
Kilka praktycznych rad, jak negocjować w pracy:
-
Słuchaj uważnie i nie przerywaj, gdy mówią;
-
Udostępniaj informacje o swojej historii pracy i wszelkich osiągnięciach;
-
Zachowaj spokój podczas negocjacji; Wiedz, kiedy odejść
- Admin