Digitalizacja strategii biznesowychRozpoczynając badania nad cyfryzacją i transformacją biznesu, będziesz chciał rozważyć, które elementy są najważniejsze dla Twojego sukcesu. Podczas gdy wszystkie te cztery elementy są ważne, sposób realizacji każdego z nich będzie się znacznie różnił w zależności od unikalnej sytuacji firmy. W ostatecznym rozrachunku, cyfryzacja biznesu polega na zapewnieniu doskonałej obsługi klienta i doświadczenia. Jeśli Twoi klienci są zadowoleni, prawdopodobnie staną się lojalnymi klientami, którzy będą wracać po więcej.

Cyfrowy produkt, który zaspokoi tę potrzebę lub rozwiąże ten problem

Kiedy zaczniesz myśleć o konkretnych problemach (lub potrzebach), które Twoja firma próbuje rozwiązać, możesz zacząć badać rodzaje rozwiązań cyfrowych, które możesz zaoferować, aby to zrobić. Może to być oprogramowanie, aplikacje mobilne, strona internetowa, cyfrowa usługa subskrypcyjna, wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencja itp. Twoja firma może obecnie oferować fizyczne produkty lub może być oparta na usługach. Niezależnie od tego, gdzie wylądujesz, prawdopodobnie istnieje kilka produktów lub usług cyfrowych, które mógłbyś wykorzystać do zaspokojenia potrzeb i problemów, które zidentyfikowałeś.

Będziesz również chciał rozważyć preferencje swoich klientów. Na przykład, jeśli sprzedajesz luksusowe meble, możesz mieć wysokiej klasy produkt, który przemawia do bardzo konkretnego typu konsumenta. W tym przypadku klienci mogą nie szukać rozwiązań cyfrowych. Jeśli jednak sprzedajesz odzież dziecięcą, Twoi klienci będą prawdopodobnie znacznie bardziej otwarci na pomysł oferty cyfrowej.

Integracja technologii i aktualizacje infrastruktury

Bez względu na to, jak starannie zaplanujesz i opracujesz swoją strategię transformacji cyfrowej, na pewno napotkasz wyzwania. Na szczęście, patrząc w przyszłość i myśląc o potencjalnych przeszkodach, można je wyeliminować, zanim staną się problemami. Gdy zaczniesz zastanawiać się nad tym, które produkty i usługi cyfrowe będą najbardziej pomocne dla Twoich klientów, będziesz chciał również rozważyć, w jaki sposób te rozwiązania zostaną zintegrowane z obecną infrastrukturą Twojej firmy. Czy wybrane aplikacje będą hostowane w chmurze, czy też będą musiały być umieszczone we własnym centrum danych? Co z przetwarzaniem płatności? Czy będziesz korzystać z istniejącej bramki płatniczej, czy też będziesz musiał zbudować własną? Rozważając te elementy, zastanów się, jak Twoja obecna infrastruktura może pomieścić wybrane rozwiązania.

Aktualizacje technologii

W ramach strategii transformacji cyfrowej możesz napotkać możliwości poprawy infrastruktury technologicznej swojej firmy. Są one zazwyczaj związane z konkretnymi produktami lub usługami cyfrowymi, które planujesz oferować. Na przykład, jeśli planujesz zaoferować solidną aplikację mobilną lub doświadczenie w wirtualnej rzeczywistości, możesz potrzebować aktualizacji istniejącej technologii, aby umożliwić te rzeczy. Może to obejmować modernizację pasma internetowego lub przejście do nowego dostawcy usług hostingowych w chmurze.